Monday and a new week!

Hej på er!
 
Idag är det måndag och ny vecka igen.
 
Ta till vara på dagen och gör något du gillar.
Idag ska jag få mycket gjort,planera,jobba,gympa,tvätta,fika och göra god mat.
Idag är det mulet men snart kommer våren och naturen vaknar till liv igen efter vinterns dvala.
 
Positiva tankar föder positiva inslag i vardagen.
 
I helgen fick jag ett brev från en  tjej som genomgått ungefär samma operation som jag.
Det fick mig att tänka till lite.Jag kan inte begära av min kropp att den ska fungera precis som innan när de tagit bort en sån stor del av den.När man tar bort en hand eller ett ben så syns det ju så väl, men när man tar bort något inuti kroppen så märks det bara av en själv.Det syns ju inte i det vardagliga livet,det gör sig bara påmint genom konstiga humörsvängningar och hjärnspöken.
Det tar ca ett år att bli återställd efter en sådan operation, så det dröjer ett tag till.
Det känns faktiskt bra att veta att det är helt "normalt" att känna sig lite konstig efter något sånt.
 
Ha en jättefin dag allihop!!
 
 
 
Puss!
 
 
 
 
 

 
 
 
 


 


Kommentera här: