Sociala medier

Jag tänker på hur annorlunda alla lever nu när de sociala medierna är inblandade överallt. Det är vanligt att se nyblivna mammor som tittar ner på mobilen istället för att titta på sin bebis.Det är väldigt vanligt att träffas och äta ute och sitta och titta i sina mobiler istället för att prata med varandra.. Denna veckan som gått har jag fått fem olika frierier från män som hittat mig på sociala medier.. De är från olika länder, några från Sverige och andra utomlands. Det är ingen av dem som känner mig utan alla har bara sett mina bilder och har fått för sig att de skulle vilja leva resten av livet med mig. Det känns ju jättemärkligt.. Lite smickrande är det väl, men mest märkligt. 
Jag har inte träffat mer än en person som jag pratat med på sociala medier.. När jag skulle träffa honom var jag så nervös så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.. Jag kom från ett förhållande där min man kunde stänga in mig i ett rum under en hel dag, eller slänga ut mig på gatan i pyjamas utan nycklar, pengar och mobil.. När han gjorde det satte jag mig i något hörn nånstans så att ingen skulle se mig.. Jag skämdes över att bli utslängd, istället för att bli arg.. Jag var hjärntvättad att jag inte var värd något alls.. Och ibland var jag bara helt apatisk.. Man blir sån efter många, många år i ett destruktivt förhållande..
Nu hade jag i alla fall sagt ja till en träff med en kille som jag pratat med över mobilen.. Jag var supernervös och när han skulle ge mig en kram så räckte jag istället fram handen.. Vi gick på en promenad och jag tänkte hela tiden.. Hjälp vad fin han är! Hjälp vad ung han är! Oj,vad trevlig han är! Han var verkligen supertrevlig. Det var ljusår ifrån vad jag var van vid och han märkte ju att jag var nervös.När vi kom tillbaka dit vi börjat promenaden så sa han att det inte verkade som om jag var så intresserad. Jag tog mod till mig och sa att det var jättekul att träffa honom och att jag visst var det.. 
Jag har tagit mig ur det destruktiva förhållandet.. Jag kämpar som en galning med att tänka att jag duger som jag är,jag är inte värdelös.. Jag är precis lika viktig som alla andra.. Det tar tid att lära känna mig själv igen.. Jag har blivit nästintill utplånad av 14 års långsam hjärntvätt.. Nu är jag här i Sverige och lever för dagen.. Jag ramlar ner i svackor ibland men jag tar mig upp igen. Det finns nog mycket sorg i mina ögon men jag börjar känna mer och mer glädje.. Jag har en underbar familj som alltid finns där och jättefina vänner. 
Ta vara på varandra! 
Kram 


Kommentarer:

1 Anonym:

Du är grym Carina som tog dig ur det förhållandet. Har haft liknande erfarenhet o det tar tid att läka. Man får ta en dag i taget. Underbart att du är ute och träffar folk❤️😘

Svar: Tack så mycket 😊 tråkigt att du haft något liknade. Kram 🤗
Carina Marianne Holst

2 Eva`s blogg:

Jag vet hur svårt det kan vara, har varit med om det med både fysisk o psykisk misshandel ..bra jobbat o kärlek finns när det är rätt tid för kropp o själ kramis

Svar: Tack fina du. Jag önskar att ingen ska behöva ha det så, ledsen att du också varit utsatt. Kärlek finns alltid och vinner alltid över det onda. Kram 🤗
Carina Marianne Holst

3 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Destruktivitet är inget att leva för! :/

Hoppas att det blir fler dejter :)

Svar: Det blev det. Med samma person. 🤗
Carina Marianne Holst

4 Heléna:

Jag vet hur det är med destruktiva förhållanden och det sätter sina spår i själen :( Så underbart att du har kommit iväg på en dejt och jag håller tummarna för att du ska hitta någon som uppskattar dig lika mycket som jag har turen att ha Calle som uppskattar mig <3 Ärren från det förflutna spökar ännu trots att jag har varit tillsammans med Calle i snart 8 år, men den äkta kärleken gör att det går att hantera det som gör ont när saker kommer upp till ytan ibland. Du är en fantastisk underbar kvinna med lika mycket skönhet på insidan som utsidan så det vore väl konstigt om inte du också skulle hitta någon som älskar dig på rätt sätt <3 Stor kram fina du <3

Svar: Vad tråkigt att du också har råkat ut för det Helena ❤men vad härligt att du har det bra nu 😘 Du är så fin alltid. Tack för dina ord och många kramar 🤗🤗🤗
Carina Marianne Holst

5 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Hoppas att du mår bra! :)

Svar: Jag mår bra 😊 Hoppas att du också gör det! 😊
Carina Marianne Holst

Kommentera här: