Operationen klar!

Så var det då gjort. 

Jag åkte in till Näl tidigt på onsdagsmorgonen och blev opererad vid elvatiden.. Det var lite läskigt när jag fått ryggmärgsbedövningen för det kändes som om att det var svårt att andas men sedan blev jag ju sövd direkt och nästa gång jag vaknade var allt över.. 
Doktorn kom och berättade att allt hade gått jättebra.. Jag hade haft fyra stora myomer.. En som tryckte på urinblåsan (därför var jag ju konstant kissnödig),en som låg och tryckte på ryggen (därav mitt ryggont),två som gjorde att livmodern växt till det tredubbla (ont i underlivet) och nu var allt borttaget.. Mina äggstockar var jättefina så de behövdes inte tas bort.. 
 
Det kändes så skönt att höra att allt gått bra.. 
 
Jag låg kvar några dagar på sjukhuset och nu är jag hemma igen.. Jag hade ju ont i början men jag vill inte ta smärtstillande.. Jag gjorde det för tolv år sedan när jag ramlade väldigt illa och fördärvade axeln och skuldran.. Då fick jag Voltaren av läkaren och pågrund av det fick jag matstrupen uppbränd.. Jag var tvungen att äta Omeprazol i 4år och det var så mycket jag inte kunde äta för att det var för starkt för min förstörda mage.. Förra året var första gången jag klarade av att äta tomater igen och nu klarar jag att äta allt..utom vitlök.. 
 
Läkaren sa till mig att jag aldrig skulle kunna lyfta min arm rakt upp igen efter det som hänt.. Men jag är fruktansvärt envis och jag tränade varje dag för att få upp rörelsen igen.. Jag kan lyfta min arm rakt upp :) Jag höll på i ett år och gjorde specialrörelser (skam den som ger sig) och sedan klarade jag det.. 
 
Det stramar som sjutton från mitt bikinisnitt men jag kan redan gå rakt och nu har jag fått en ny utmaning.. Att komma
i form igen.. Och det klarar jag av. 
 
Ha en jättefin måndag! 
 
Puss! 
 

Kommentera här: