Life

Livet är en berg och dal bana och ibland vet jag inte om jag ska hoppa av.
Nu menar jag inte bildligt talat, men allt går så snabbt och ändå står jag stilla.
Jag lever i en värld där man är "svag" när man är snäll. Man ska vara hård, inte visa känslor. Inte visa för mycket glädje. Inte dansa och sjunga. Grannarna "stör" alltid.
Det är alltid fel på alla andra. Bygg en mur och stöt bort alla som är på andra sidan..
Jag fick höra i somras av en nära, nära vän att jag inte skrattar lika mycket längre som jag gjorde förr. Hon sa att glädjen försvunnit lite ifrån mina ögon.. Det gjorde ont att höra, men det är sant. Jag var mycket gladare förr och hade lätt att umgås.. I många år har jag fått höra att tjejer inte klarar av att köra bil, tjejer ska inte lägga sig i när det pratas affärer. Det är alltid männen som är mest värda och livet är hårt och därför ska man vara hård.
Jag är inte alls sådan. Jag har alltid varit positiv, jag gillar att vara snäll och att hjälpa andra människor. Jag tycker om att se när det går bra för andra. Jag är väldigt känslosam och gråter väldigt lätt när jag ser sorgligheter som händer. Jag tycker inte att en kung är mer värd som människa än vad en arbetslös är.Jag tycker inte att rika ska behandlas bättre än fattiga. Det jag står för trycks ner i min värld. Den är fylld av hierarki och främlingsfientlighet. Det är därför jag ibland vill hoppa av och börja om från början någon annanstans.. Jag förtjänar också glädje. En person sa det till mig härom dagen och det var något av det finaste någon sagt någonsin till mig. Just nu vet jag inte hur jag ska göra, men jag ska försöka att ordna upp hela härvan... Jag ska sluta leva för andra och tänka lite mer på mig själv..

Kommentarer:

1 Frida:

Om man hela tiden måste pressa tillbaka den man verkligen är och det man tror på och vara någon andra vill att man ska vara, då känner man till slut ingen glädje. Stå på dig och var dig själv, det kommer du må bäst av :) kram <3

2 Heléna:

Jag tycker att din beskrivning av hur du tänker och känner visar på att du är en helt fantastisk varm och fin människa Carina! Tycker absolut inte att det är okej om du känner att du måste dämpa din egen personlighet för att passa in!!! En fin kvinna som du ska få vara sig själv, ha känslor, visa känslor, få ha egna åsikter och ta plats och utrymme!!!! Sträck på dig för du är fin och bra!!! Om det är någon i din närhet som är av annan åsikt förtjänar den /de personerna inte din uppmärksamhet!!!
Många kramar till dig <333

3 Netti Starby:

Jag känner så väl igen mig i det du beskriver och det är tråkigt att höra eftersom du som är en otroligt fin människa. Hoppas att det vänder för dig och många styrkekramar från mig! Kram

4 Linda:

<3

5 Boel:

Du förtjänar det bästa <3

6 Henrik Olsson:

Du ska absolut tänka mer på dig själv! Man ska inte låta omvärlden beröva en glädjen i livet! <3

7 ExklusivaMoi:

Oj vilken starkt text och verkligen bra att du skriver om dina tankar! Riktigt tragiskt att du har fått ge efter av vad andra tycker och tänker och det är skrämmande att du har fått leva med ett så gammalt syn på att vara kvinna!! "...I många år har jag fått höra att tjejer inte klarar av att köra bil, tjejer ska inte lägga sig i när det pratas affärer. Det är alltid männen som är mest värda..."- fy fan!! Att vara människa över lag är dock inte alltid lätt och ens liv består en hel del hur man balanserar sitt liv med, balansgång som inte alltid är lätt att förutse vad det kan bli...
Må din lycka vara med dig och ta hand om dig, kramen damen =) <3

Kommentera här: